Näst sista uppträdandet efter två år på turné

Näst sista uppträdandet efter två år på turné

Foto: PRESSBILD

Multiartisten bjuder på en isbjörnssaga

Nu på fredag, 6 mars, uppträder multiartisten Carl-Einar Häckner på Vallentuna Teater med showen -en isbjörnssaga.

Dagen efter ska han uppträda i Trosa och sedan är en två år lång turné över.
– Det känns konstigt, det kommer att bli ett tomrum, det brukar det bli när jag avslutar mina föreställningar på Liseberg också, säger Carl-Einar Häckner.
Han har besökt många platser under turnén och trots att han har ett givet manus så blir föreställningarna inte riktigt lika varandra.
– Jag följer en prolog och en epilog men grejen för en standup-artist är att det ska vara skratt. När jag trollar ger det än mer plats för inspiration från publiken och vad som händer just då. Allt beror på publiken, jag lyssnar otroligt mycket på den.
– Det är många moment och det finns mycket som kan gå fel. När det börjar tänker jag bara på nästa byte.

VARM SHOW. Carl-Einar Häckner har fått många tunga priser för sitt artisteri, som skådespelare, författare, trollkarl, komiker,musiker, krönikör med mera. Nu kommer han till Vallentuna innan han avslutar sin turné.
Foto: PRESSBILD

Så, hur kan Vallentunaborna förvänta sig att du uppträder på scenen?
– Jag kommer bara in och sätter igång, det är väldigt överrumplande att göra så. Vi hissar inte ens ridån den första kvarten. Det blir en mjukstart och spontant, fast ändå inte.
En isbjörnssaga, vad betyder det namnet på showen?
– Det är en metafor för en liten isbjörn. De är bra på att hålla värmen och jag vill ge en bild av hur vi själva kan alstra värme. Det handlar egentligen om hur man kan ta hand om sig själv.

Som standuppare lär du ju tycka att man kan skämta om allt. Vad har du för något om Coronaviruset just nu? Är det okej att skämta om det?
– Jag käkade just lunch med en kompis och sa att jag mådde bra, att jag hade hostat hela natten. Men han fattade inte det skämtet. Annars kan man ju dra till med att man just kommit hem från Milano.

Dela artikeln här:

Uffe Lindeborg

Envis Vallentunanörd med ett brinnande intresse för människor och att göra hjältar av sportprofiler. Pratar (läs debatterar) gärna om Asociala Medier och om hur marknadsföring fungerar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *